Blog - fachowe porady sprawdzone w działaniu

Reklama produktu

Sprawdź porady i wskazówki na temat skutecznej reklamy produktów.

Przeczytaj całość

Jak i gdzie założyć blog krok po kroku

Zobacz jak od początku założyć swój blog i go prowadzić i promować.

Przeczytaj całość

Reklama firmy - 13 sposobów

Sprawdź 13 sposobów na reklamę firmy - nie tylko w Internecie.

Przeczytaj całość

Bezpieczeństwo w sieci - 5 porad

Podstawą bezpieczeństwa stron internetowych jest codzienna kopia bezpieczeństwa strony i danych w bazie danych znajdującej się na serwerze...

  • Podstawą bezpieczeństwa stron internetowych jest codzienna kopia bezpieczeństwa strony i danych w bazie danych znajdującej się na serwerze, dzięki temu szybko będzie można przywrócić działanie strony i danych zapisanych w bazie
  • Bardzo ważne są też stałe aktualizacje oprogramowania strony i systemu CMS i jego wtyczek, jeśli na takim systemie jest zbudowana strona.
  • Następnym elementem bezpieczeństwa jest aktualizacja systemu operacyjnego komputera i serwerów.
  • Certyfikat SSL - zapewnia szyfrowaną transmisję danych między użytkownikiem a serwerem.
  • Zainstalowanie i codzienne automatycznie aktualizowanie programu antywirusowego stanowi blokadę włamań i prób wyłudzeń danych.

Certyfikowani Specjaliści Google - kim są ?

To Osoby, których kompetencje w zakresie Reklamy i Tworzenia stron mobilnych zostały potwierdzone bezpośrednio przez Google odpowiednimi certyfikatami. To gwarantuje że strona i reklama będzie przygotowana i prowadzona profesjonalnie na podstawie aktualnej wiedzy.

Rozwój specjalistycznych treści dla firm z branż technicznych.

Treści stron firm działających w branżach technicznych, produkcyjnych, wymagają wiedzy specjalistycznej, ale nie muszą być nudne opisując szczegóły...

Treści stron firm działających w branżach technicznych, produkcyjnych, wymagają wiedzy specjalistycznej, ale nie muszą być nudne opisując szczegóły techniczne, skomplikowane procesy technologiczne. Przeglądający takie strony to przeważnie też profesjonaliści, zainteresowani usługami B2B (firma-firmie) , oczekujący fachowych tekstów, a więc chętnie zaznajamiają się z nimi. Można wzbogacić stronę o sekcję FAQ, filmy, grafiki, info o certyfikatach, innowacyjnych produktach, usługach.

Szybkość ładowania stron - ważny czynnik pozycjonowania

Czas ładowania strony i wszystkich elementów strony takich jak: menu, galerie zdjęć, grafiki, jest bardzo ważny dla użytkowników

  • Czas ładowania strony i wszystkich elementów strony takich jak: menu, galerie zdjęć, grafiki, jest bardzo ważny dla użytkowników przy przeglądaniu stron, jeśli strona długo tj. powyżej 3-4 sek. ładuje się w przeglądarce, szczególnie na urządzeniach mobilnych: telefony, tablety to większość użytkowników nie będzie czekać i rezygnuje z przeglądania takiej strony
  • To bardzo ważny czynnik pozycjonowania, szczególnie na urządzeniach mobilnych
  • W naszym panelu admin możesz szybko i wygodnie bezpośrednio z telefonu, tabletu załączać zdjęcia, które zostaną zoptymalizowane i strona będzie się szybko ładowała.

Strony z gotowych szablonów - wady i zalety

Czy strona z gotowego szablonu ma szansę się pozycjonować? Jaka strona jest bezpieczniejsza?

Wady

  • Budując stronę z szablonu trzeba samemu aktualizować ją, żeby zminimalizować ryzyko włamań.
  • Jeśli szablon, to projekt open source, wtedy kod źródłowy szablonu jest jawny – każdy użytkownik ma do niego wgląd, a więc błędy i luki wykryte w kodzie są znane hakerom, którym opłaca się tworzyć wirusy dla takich stron
  • Trzeba czekać kilka miesięcy aż twórcy szablonu wydadzą aktualizację (często płatną)
  • Utrudnione dostosowanie strony pod własne potrzeby
  • Słabsze pozycjonowanie,
  • Wolniejsze ładowanie i działanie, strony z szablonu zawierają dziesiątki wtyczek i funkcji
  • Strona budowana z szablonów zalety
  • Często ograniczone możliwości dalszej rozbudowy

Zalety

  • Czasami niższa cena
  • Dużo wtyczek, dodatków

Metatagi

Meta tagi są to znaczniki języka HTML, które znajdują się w kodzie w nagłówku strony internetowej. Opisują treść dokumentu dla robotów wyszukiwarek. Ważniejsze z nich to...

Meta tagi są to znaczniki języka HTML, które znajdują się w kodzie w nagłówku strony internetowej. Opisują treść dokumentu dla robotów wyszukiwarek.

Ważniejsze z nich to:

Tytuł Strony

<title></title>

wyświetlany jest na pasku tytułu przeglądarki i w wynikach wyszukiwania nad adresem URL. Jest to kluczowy tag mający wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwań. Zalecana długość to do 70 znaków. Bardzo ważna jest też jego unikalność, aby nie powielać podstron. Może dochodzić wtedy do “kanibalizacji słów kluczowych", które mogą zostać zablokowane.

Opis strony

<meta name="Description" content="Opis strony">

Tekst jest widoczny dla użytkowników pod adresem URL w wynikach wyszukiwania w Google. Obecnie nie ma wpływu na wyniki wyszukiwania w Google, ale czytelny, dobrze przygotowany opis może zachęcić do odwiedzenia naszej strony, poprawia klikalność.

Mobilność

<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1">

Informuje, że strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych: telefonów, tabletów, informuje o skalowaniu i wymiarach strony na urz. mobilne.

Robots

<meta name="Robots" content="...">

Informuje wyszukiwarki o sposobie indeksowania stron, linków.

Keywords

<meta name="Keywords" content="...">

Dawniej ważny tag dla pozycjonowania. Warto znać jednak, obecnie bez większego znaczenia, nie trzeba go stosować.

Meta tagi dla social media

Mówimy o protokole OG Graph, który jest wykorzystywany w optymalizacji wyświetlania postów ze strony na Facebooku

Główne czynniki, które mają wpływ na pozycjonowanie

Pozycjonowanie w obecnych czasach to długi i stale zmieniający się proces. Jest ponad 200 czynników, które mają wpływ na pozycjonowanie. Oto kilka ważniejszych...

  • Słowa kluczowe w : tytule - tag <Title> , w znaczniku <H1> także w <H2>, <H3> , w tekście strony, w Domenie (mniej znaczące), w tagu <Description> ma mniejsze znaczenie ale dobrze przygotowany opis poprawia współczynnik klikalności – zachęca użytkowników do kliknięcia linku. Oczywiście słowa kluczowe muszą być naturalnie wkomponowane w treść.
  • Szybkie wczytywanie strony przez przeglądarki.
  • Długość tekstu na stronie, wyczerpujący opis na dany temat, unikalność tekstu i częstotliwość aktualizowania treści strony
  • Zoptymalizowane obrazy wykonane na stronie wysyłają wyszukiwarce ważne sygnały trafności poprzez ich nazwę, alt,, tytuł, opis.
  • Historia Domeny – zmiany właścicieli , Reputacja – Domena uznana za spamerską, ew. kary nałożone na Domenę przez Google itp.
  • Zoptymalizowane i użyteczne strony pod urządzenia mobilne: telefony, tablety.
  • Długość rejestracji Domeny – odległą datę wygaśnięcia Domeny Google uznaje jako czynnik rankingowy , Wiek Domeny oraz Domeny wyższego poziomu dla danego kraju do Polski : .pl
  • Brak błędów HTML, jeśli jest wiele błędów to znak , że strona może być kiepskiej jakości
  • Jawne dane w bazie WHOIS - informacje o Domenie
  • Mapa strony, ułatwia nawigację na stronie, pomaga lepiej wyszukiwarkom indeksować cały serwis
  • Certyfikat SSL - zapewnia szyfrowaną transmisję danych między użytkownikiem a serwerem.
  • Linki zewnętrzne z dobrych źródeł, uporządkowane linki wewnętrzne
  • Brak zduplikowanych treści i podstron.

Jak stworzyć najlepszą stronę mobilną?

Na podstawie testów, które Google prowadził w ciągu ostatnich kilku miesięcy, strony z zainstalowanym certyfikatem SSL poprawiły swoje pozycje w wynikach wyszukiwania Google oraz więcej osób wyświetlało ich stronę.

  • Można stworzyć osobną stronę mobilną, ale obecnie lepszym i tańszym rozwiązaniem jest zbudowanie strony w technologii RWD – Responsive Web Design.
  • Technologia RWD polega na automatycznym dopasowaniu elementów strony do ekranów różnych urządzeń: telefonów, tabletów, laptopów, komputerów. Zapewnia to szybkie ładowanie strony i wygodę dla użytkowników przeglądających stronę .
  • Na mniejszych ekranach grafika, galerie zdjęć muszą być dobrze dopasowane , zmniejszone rozmiary lub nie są wyświetlane.
  • Strony responsywne lepiej pozycjonują się w wyszukiwarkach.

Rodzaje algorytmów Google i ich zmiany

Google wprowadza rocznie tysiące zmian w algorytymie swojej najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki. Sprawdźmy kilka najważniejszych...

  • PageRank - pierwszy algorytm do oceny stron , opierał się na prostych założeniach i łatwo było nim manipulować, głównie liczyła się ilość linków (bez znaczenia skąd ) i słowa kluczowe w metatagach i tekście. W 2016 roku dane publiczne przestały być widoczne.
  • Algorytm Google Panda - wprowadzony przez Google w 2011 roku, na początku tylko jako filtr, jako część algorytmu w 2016 roku, obecnie aktualizowany na bieżąco. Służy do walki ze stronami słabej jakości, gdzie upychane są słowa kluczowe oraz kopiowana treść.
  • Pingwin wprowadzony w 2012 roku – obecnie aktualizowany na bieżąco : ocenia linki , które prowadzą do naszej strony – np.. nagły przyrost linków, linki ze stron spamerskich i niskiej jakości oraz niezwiązanych tematycznie.
  • Koliber wprowadzony w 2013 roku ma na celu dostarczanie trafniejszych wyników wyszukiwań których oczekują użytkownicy, przez lepsze zrozumienie ich intencji.
  • BERT - opisywany jako największa zmiana od czasów RankBrain. Obecnie wdrażany stopniowo na całym świecie,

Google lepiej pozycjonuje strony z certyfikatem SSL

Na podstawie testów, które Google prowadził w ciągu ostatnich kilku miesięcy, strony z zainstalowanym certyfikatem SSL poprawiły swoje pozycje w wynikach wyszukiwania Google oraz więcej osób wyświetlało ich stronę.

Przeczytaj całość

7 porad - jak prowadzić skuteczne kampanie w Google AdWords (Ads), które zarabiają dla Ciebie

Z tekstu dowiesz się jak prowadzić kampanie reklamowe w Google AdWords, tak aby zmaksylizować zyski, nie tracić budżetu na działania nie przynoszące efektów i zwiększyć liczbę zapytań oraz dotrzeć do osób, które są faktycznie zainteresowanenie ofertą.

Przeczytaj całość

Google wzmacnia pozycję stron dostosowanych do urządzeń mobilnych

Obecnie, większość osób korzystających z wyszukiwarki Google używa urządzeń mobilnych. Skłoniło to Google do zmiany algorytmu i sposobu w jaki pozycjonowane są witryny, umieszając wyżej te, które szybko się wczytują i są dostosowane do telefonów, smartfonów i innych urządzeń mobilnych.

Przeczytaj całość