Meta tagi są to znaczniki języka HTML, które znajdują się w kodzie w nagłówku strony internetowej. Opisują treść dokumentu dla robotów wyszukiwarek. Ważniejsze z nich to...
Meta tagi są to znaczniki języka HTML, które znajdują się w kodzie w nagłówku strony internetowej. Opisują treść dokumentu dla robotów wyszukiwarek.
Ważniejsze z nich to:
Tytuł Strony
<title></title>
wyświetlany jest na pasku tytułu przeglądarki i w wynikach wyszukiwania nad adresem URL. Jest to kluczowy tag mający wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwań. Zalecana długość to do 70 znaków. Bardzo ważna jest też jego unikalność, aby nie powielać podstron. Może dochodzić wtedy do “kanibalizacji słów kluczowych", które mogą zostać zablokowane.
Opis strony
<meta name="Description" content="Opis strony">
Tekst jest widoczny dla użytkowników pod adresem URL w wynikach wyszukiwania w Google. Obecnie nie ma wpływu na wyniki wyszukiwania w Google,
ale czytelny, dobrze przygotowany opis może zachęcić do odwiedzenia naszej strony, poprawia klikalność.
Mobilność
<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1">
Informuje, że strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych: telefonów, tabletów, informuje o skalowaniu i wymiarach strony na urz. mobilne.
Robots
<meta name="Robots" content="...">
Informuje wyszukiwarki o sposobie indeksowania stron, linków.
Keywords
<meta name="Keywords" content="...">
Dawniej ważny tag dla pozycjonowania. Warto znać jednak, obecnie bez większego znaczenia, nie trzeba go stosować.
Meta tagi dla social media
Mówimy o protokole OG Graph, który jest wykorzystywany w optymalizacji wyświetlania postów ze strony na Facebooku