Certyfikuje nas Google

Czy wiesz, że

Google uznało Naszych pracowników za certyfikowanych specjalistów w dziedzinie tworzenia stron mobilnych i reklamy Google Ads (AdWords)

1. Zawężanie grupy odbiorców Twojej reklamy

Prowadząc kampanie w Google AdWords masz możliwość kierowania Twoich reklam do konkretnej grupy docelowej. Pozwala to na dotarcie do osób, które już są zainteresowane usługami i produktami z branży w której działasz i podobnymi do tych, które Ty oferujesz. Takie działanie pozwala na znaczne zwiększenie zaangażowania i skuteczności, ponieważ możesz dotrzeć do osób, które już są na etapie rozważania zakupu lub skorzystania z usługi i szukają informacji na temat tych konkretnych produktów i usług, które masz w swojej ofercie. Konfiguracja ta pozwala również na docieranie do grupy odbiorców na podstawie ich:

  • Zainteresowań, hobby
  • Konkretnych stron, blogów, portali branżowych, które odwiedzają i czytają
  • Aplikacji z których korzystają na swoich urządzeniach mobilnych
  • Miejscami, którymi się interesują (np. miejscowość w której prowadzisz swoją firmę i oferujesz swoje usługi, produktyh)
  • Osoby w konkretnym przedziale wiekowym oraz o danej płci

2. Eliminuj przypadkowe kliknięcia

To bardzo ważny punkt, dobrze zoptymalizowanej kampanii Google AdWords (obecnie Google Ads). Aby jak najlepiej wykorzystać dany budżet i zaoszczędzić pieniądze, trzeba pozbyć się kliknięć od osób, które tak naprawdę poszukują innej usługi/produktu i nie są zainteresowane naszą ofertą. Poniższe wskazówki pokazują jak można ograniczyć kliknięcia, które nie przynoszą efektów biznesowych. Pozwala to na zaoszczędzenie Twoich pieniędzy (bo wiesz, że nie wyrzucasz ich w błoto na nietrafione kliknięcia) oraz uzyskać więcej kliknięć i lepszy wskaźnik CTR (to wskaźnik, który określa, jak często Twoją reklamę w Google kliknęły osoby, które ją widziały). Oto kilka wskazówek:

  • Dopasowanie ścisłe słów kluczowych - w Google Ads wyróżniamy kilka opcji dopasowań słów kluczowych. Jedną z nich jest właśnie dopasowanie ścisłe, która wyświetla reklamę tylko tym klientom, którzy szukają konkretnego słowa kluczowego i haseł - czyli konkretnych usług i towarów. Takie ustawienie reklamy pozwala nam na dotarcie do klientów, którzy są najbardziej zainteresowani Twoją ofertą. Jest to również bardzo uniwersalne opcja, ponieważ pokrywa ono wszelkie literówki, błędy w pisowni oraz odmiany słów.
  • Stosuj wykluczające słowa i frazy - dzięki wykluczeniom możesz sprawić, aby reklamy nie wyświetlały się, gdy w zapytaniu użytkownika pojawi się hasło, które postanowisz wykluczyć. Pozwala to na sprecyzowanie słów kluczowych, zablokowanie wyświetlania reklam osobom, które nie poszukują usług i towarów, które oferujesz oraz eliminuje to przypadkowe kliknięcia od osób, które szukały zupełnie czego innego.

3. Wyświetlaj reklamy osobom w miastach, regionach, obszarach w których oferujesz swoje usługi i produkty

Prowadząc kampanię reklamową w Google Adwords (Ads) stale zastanawiamy się i testujemy jak możemy zwiększyć zwrot z inwestycji. Niewątpliwie jednym ze skutecznych i sprawdzonych sposobów jest wyświetlanie reklam dla użytkowników, którzy znajdują się na terenie w którym oferujesz swoje usługi i towary (np. klient wpisując „warsztat samochodowy” jeśli będzie znajdował się w Twoim mieście lub w wyznaczonym przez Ciebie obszarze np. obszar w promieniu 25 km od Twojego warsztatu - wtedy wyświetli mu się reklama Twojego warsztatu, Twoich usług) lub też wpisują je w wyszukiwarce (np. posiadasz firmę świadcząca usługi remontowe i chcesz dotrzeć do klientów z Katowic, wtedy gdy klient wpisuje w Google: „usługi remontowe Katowice” to właśnie Twoja firma wyświetli się mu na pierwszych miejscach w Google). Ta technika pozwala na znaczne zwiększenie skuteczności Twojej reklamy, sprzedaży, zapytań oraz ilości nowych klientów.

4. Napisz skuteczny i atrakcyjny tekst reklamowy, który zawiera najważniejsze dla Twoich klientów wartości

Twoja reklama tekstowa ma ograniczoną długość tekstu, dlatego ważne jest, aby kierować się pewnymi wskazówkami, które zwiększą jej skuteczność:

  • Dowiedz się na czym najbardziej zależy Twoim klientom i właśnie te rzeczy wyróżnij w swojej reklamie
  • Analizuj konkurencję, tak aby się wyróżnić i spośród konkurencji i sprawić, że osoby będą częściej klikać na Twoją reklamę
  • Jasno przedstaw korzyści płynące z Twojej oferty
  • Pisz czytelnie, konkretnie i na temat, tak aby w reklamy klikały tylko osoby faktycznie zainteresowane tematem - pozwala to zaoszczędzić pieniądze ponieważ ograniczymy kliknięcia osób, które nie są faktycznie zainteresowane kupnem lub skorzystaniem z Twoich usług

5. Dobrze zbudowana profesjonalna strona, na którą przejdzie klient po kliknięciu w reklamę

Strona docelowa - czyli strona na którą skierujesz klienta po kliknięciu w daną reklamę. Odgrywa ona bardzo ważną rolę w procesie pozyskania konkretnego działania od naszego klienta: zakupu produktu, wysłanie zapytania, zadzwonienia do firmy itd. Ważne jest aby strona docelowa była spójna z treścią reklamy w którą kilka potencjalny klient. Jeśli osoba po przejściu na stronę docelową ujrzy coś zupełnie innego, nie będzie tam mowy o korzyściach, obietnicach zawartych w reklamie to opuści Twoją stronę przez co niepotrzebnie zmarnuje Twój budżet i zwiększy współczynnik odrzuceń.
Oto kilka wskazówek jak stworzyć stronę docelową generująca korzyści i zaoszczędzić pieniądze

  • Przede wszystkim strona internetowa Twojej firmy musi być dobrze zbudowana i responsywna, czyli zoptymalizowana i dobrze wyświetlająca się na wszystkich urządzeniach (telefonach, smartfonach, tabletach, laptopach, komputerach)
  • Jeśli oferujesz kilka usług/produktów, a klient szukał tej konkretnej to przekieruj go na właściwą podstronę, np. Gdy klient kliknął w reklamę zawierająca treść typu: „pranie tapicerki meblowej” to warto skierować go na konkretną podstronę dotycząca tylko prania tapicerki meblowej, która przedstawi korzyści z takiego zabiegu oraz skupia się głównie na tym temacie
  • Szybkość wczytywania witryny - to bardzo ważny czynnik. Twój potencjalny klient nie będzie czekał w nieskończoność, a wolno ładująca się strona WWW sprawi, że wyjdzie on z niej, zanim zobaczy Twoją ofertę i odwiedzi stronę konkurencji.
  • Wyraźnie wezwanie do działania - dzięki czemu użytkownik będzie wiedział gdzie kliknąć, aby skontaktować się z Tobą, dokonać zakupu, zapisać się na newsletter

6. Stale testuj, szukaj nowych możliwości i monitoruj przebieg kampanii

Samo uruchomienie kampanii reklamowej to nie wszystko.
Jeśli kampania ma przynosić określone zyski to należy stale ją monitorować, zarządzać jej przebiegiem i testować. Pozwoli to zaoszczędzić pieniądze na działaniach i słowach kluczowych, które nie przynoszą nam wymiernych korzyści, a skupić się na tych, które są kluczowe dla naszej reklamy i mają największy potencjał.
Zauważyłeś, że klienci korzystający z telefonów lub z określonego miasta/regionu, dużo chętniej klikają Twoje reklamy i dokonują działań na stronie? W takim razie skup się na tym obszarze.

7. Stosuj rozszerzenia reklam

Rozszerzenia reklam w AdWords dają Ci znacznie więcej możliwości promocji, sposobów na zwrócenie uwagi i zainteresowania klienta. Dzięki nim otrzymujesz dodatkową przestrzeń dla Twojej reklamy i możesz umieścić więcej informacji. Sprawia to, że reklama jest bardziej widoczna i dużo bardziej skuteczna.

Świetnym rozszerzeniem jest rozszerzenie połączeń, które umożliwia dodanie numeru telefonu i bezpośrednie zadzwonienie do Twojej firmy za pomocą przycisku Zadzwoń.