Google zmienia sposób indeksowania stron
Strony responsywne, czyli dostosowane do urządzeń mobilnych będą zajmować wyższe pozycje
Zapewne doskonale zdajesz sobie sprawę, jak ważne jest posiadanie witryny, która jest przyjazna dla urządzeń mobilnych. Ponad 60 procent całego ruchu internetowego pochodzi z urządzeń mobilnych, a liczba ta ciągle wzrasta. Google wydał oficjalne oświadczenie, w którym potwierdził, że będzie wykorzystywał mobilne wersje stron w celu indeksowania i ustalania jak wysoką pozycję ma zająć w wyszukiwarce.
W praktyce oznacza to, że jeżeli Twoja witryna będzie nie dopasowana do urządzeń mobilnych (telefony, smartfony, tablety i inne) oraz będzie wolno się wczytywała to ranking takiej strony zostanie obniżony i jej pozycja w wyszukiwarce Google zacznie spadać.
Co należy zrobić, aby zajmować wyższe pozycje niż konkurencja?
1. Dopasuj stronę do urządzeń mobilnych
Duża część Twoich klientów i gości na stronie korzysta z telefonów, tabletów czy smartfonów, dlatego ważne jest, aby przeglądanie Twojej strony było dla nich łatwe i przyjemne.
Upewnij się, że
- Na telefonie żadne z elementów nie nachodzą na siebie
- Teksty posiadają odpowiednią czcionkę i są czytelne nawet na małym ekranie
- Stwórz klikalne przyciski z numerami telefonów - dzięki czemu po naciśnięciu numeru telefonu klient od razu będzie mógł do Ciebie od razu zadzwonić
- Zadbaj o wielkość elementów klikalnych tj. wszystkie przyciski i odnośniki na stronie - niech posiadają rozmiar, który umożliwi wygodne kliknięcie na każdym ekranie
- Dynamicznie dostosowywuj treść i wygląd strony w zależności od urządzenia użytkownika - ukryj mniej ważne elementy strony, a wyeksponuj te na których Ci najbardziej zależy
2. Zadbaj o to by strona ładowała się szybko
Profesjonalna strona internetowa korzysta z najnowszych technologii i sprawdzonych rozwiązań optymalizacyjnych, dzięki którym wczytuje się szybko na każdym urządzeniu nawet na wolnym łączu internetowym.
Użytkownicy, którzy znajdą Twoją stronę w internecie, jeśli będą zmuszeni czekać zbyt długo, ponieważ wolno się wczytuje - wyjdą z niej, na czym skorzystają firmy konkurencyjne dla Twojej.
3. Przestań korzystać z wtyczek Adobe Flash
Flash na telefonach nie jest wspierany już od dawna, a większość przeglądarek internetowych wyłączyła jego obsługę, by jak podaje sam producent Adobe - w 2020 roku zakończyć jego wsparcie. Jeśli Twoja strona jest zbudowana w technologii Flash to większości osób wyświetla się ona nieprawidłowo, czyli nie mogą oni zapoznać się z Twoją ofertą.
4. Wyeliminuj wszelkie wyskakujące okienka (pop-up) zasłaniające ekran
Flash na telefonach nie jest wspierany już od dawna, a większość przeglądarek internetowych wyłączyła jego obsługę, by jak podaje sam producent Adobe - w 2020 roku zakończyć jego wsparcie. Jeśli Twoja strona jest zbudowana w technologii Flash to większości osób wyświetla się ona nieprawidłowo, czyli nie mogą oni zapoznać się z Twoją ofertą.
5. Ukryj zbędne elementy
W przypadku gdy użytkownik korzysta z urządzenia mobilnego ma mniejszą i bardziej ograniczoną przestrzeń przeglądania niż na komputerach, dlatego skupmy się na tym, aby strona była jak najbardziej treściwa, krótka i zawierała tylko te informacje, które są potencjalnie najbardziej atrakcyjne i przydatne.
Trzeba zatem dobrze zastanowić się, które elementy strony są kluczowe i odgrywają najważniejszą rolę.
Warto również stale testować wersje strony i nowe pomysły, które przychodzą nam do głowy i postawić na te wersje i elementy na stronie, które najlepiej wpływają na zwiększenie konwersji.
6. Optymalizacja obrazów
Punkt, któremu należy poświęcić duża uwagę albowiem nieskompresowane, duże obrazy i wyświetlane w nieodpowiedniej wielkości do danego urządzenia (np. obraz o szerokości 3000px wyświetlany na telefonie), rujnują prędkość wczytywania się strony. Dlatego używaj narzędzi do kompresji obrazu oraz przygotuj kilka wersji rozmiarowych danego obrazu, które będą wyświetlane w odpowiedniej wielkości w zależności od rozdzielczości ekranu użytkownika (więcej o responsywnych obrazach pod tym linkiem). To zapewnia szybszy czas wczytywania strony co bezpośrednio przekłada się na lepsze wyniki.